CODE OF CONDUCT
KODEX CHOVÁNÍ SPOLEČNOSTI
ÚVOD
NEXO HB je společnost, zabývající se prodejem , výrobou a formulováním lepidel. Nasloucháme potřebám zákazníků a vždy nabízíme optimální řešení.
Za minulé i současné úspěchy vděčíme své pověsti, kterou jsme vybudovali na základních etických hodnotách.
Základním principem politiky společnosti je naplňování přání a požadavků našich zákazníků s důrazem na kvalitu výrobků, jejich technické, estetické a užitné hodnoty, na spolehlivost a flexibilitu jejich dodávek. Snažíme se vždy a všude o maximální spokojenost zákazníka! Stejně tak v každodenní praxi se snažíme o maximální spokojenost našich zaměstnanců a budování pocitů sounáležitosti a hrdosti na práci pro naši společnost.
Využíváním dlouholetých vývojových a výrobních zkušeností, poskytováním komplexních služeb zajišťujících požadavky zákazníků, průzkumem jejich spokojenosti, péčí o klienty a flexibilním přístupem k řešení problémů si udržujeme stávající zákazníky a snažíme se získávat nové.
Rozvíjením kvalifikace, znalostí a dovedností zaměstnanců s důrazem na výchovu nových odborníků a uplatňováním procesních postupů při řízení všech činností a procesů, chceme dosáhnout neustálého zlepšování systému řízení kvality a enviromentu.
Při realizaci produktů respektujeme oprávněné zájmy zákazníků, partnerů, požadavky platné legislativy, standarty, normy a jiné identifikované požadavky zainteresovaných stran souvisejících s řízením naší společnosti jako závazek naší firemní kultury.
Lidé pracující v naší společnosti každý den svým životem naplňují naše základní hodnoty specifické pro společnost: ducha partnerství, důvěry, solidarity, inovativního ducha, oddanost, skromnost, udržitelnost, vzájemný respekt a spolehlivost.
Naší ambicí je vytvářet pro naše zákazníky vysokou přidanou hodnotu, být preferovaným zaměstnavatelem pro naše zaměstnance a uznávaným členem společnosti. K dosažení tohoto cíle je zapotřebí té nejvyšší míry integrity a profesionality.
Úspěch naší práce závisí na důvěře všech zúčastněných stran: našich zákazníků, zaměstnanců, dodavatelů výrobků i služeb, ale i na práci příslušných vládních a kontrolních úřadů, našich konkurentů, médií a na společnosti jako celku.
Proto bylo a nadále je nezbytné, aby jak vedoucí pracovníci, tak i ostatní zaměstnanci v nejvyšší možné míře dbali na dodržování zákonných ustanovení a interních předpisů, aby uznávali a zachovávali základní hodnoty naší společnosti.
Abychom předešli jakémukoli jednání, které by bylo ekonomickým trestným činem, vypracovali jsme systém zásad a interních kontrol a rovněž pravidelných auditů nezávislým auditorem.
Očekáváme, že i naši obchodní partneři, dodavatelé, subdodavatelé a jejich zaměstnanci budou jednat v souladu s tímto kodexem Code of Conduct.
Tímto Etickým kodexem upevňujeme základy, na kterých budujeme a dále rozvíjíme důvěru všech zúčastněných stran. Code of Conduct nám také pomáhá zajistit společný systém hodnot.
Hodnoty a zásady obsažené v tomto kodexu Code of Conduct se odrážejí ve směrnicích a pokynech vedení společnosti NEXO HB. Dodržování těchto hodnot a zásad se očekává nejen od členů nejvyššího vedení, ale i od vedoucích pracovníků a všech zaměstnanců.
Vzhledem k tomu, že žijeme v multikulturní a rozmanité společnosti, potřebujeme mít na nejvyšší úrovni řízení vytvořený společný názor na to, co je poctivá a etická obchodní praxe. Naší snahou je, aby náš Code of Conduct korespondoval s vývojem obchodního a regulačního prostředí a aby byl v souladu s našimi základními etickými hodnotami.
My, vedení společnosti NEXO HB jsme se osobně zavázali k hodnotám v našem kodexu Code of Conduct.
Zavazujeme se, že zajistíme takové rámcové podmínky, které zaměstnancům i našim obchodním partnerům vytvoří optimální podmínky pro dodržování kodexu Code of Conduct v jejich každodenní práci.
Vedení společnosti NEXO HB, s.r.o.
ZÁKLADNÍ HODNOTY
Naše základní etické hodnoty
Integrita
Naše jednání vůči všem zúčastněným subjektům-steakholderům (zákazníkům, majiteli, pracovníkům, dodavatelům práce i materiálu, vládním a kontrolním úřadům, konkurentům, médiím) a vůči společnosti jako celku je bezúhonné.
Vědomí odpovědnosti
Plníme své závazky a jsme osobně odpovědní za své jednání. Slibujeme jen to, co můžeme dodržet. Své partnery neuvádíme v omyl.
Čestnost
Se zúčastněnými stranami jednáme zdvořile a v souladu s našimi zájmy. Podporujeme rovné příležitosti a vytváříme prostředí, kde je normou čestné chování a ve kterém nemá obtěžování jakéhokoliv druhu místo.
Compliance (Dodržování právních norem a předpisů)
Uznáváme význam všech relevantních zákonů, všech interních a externích předpisů, směrnic a standardů a dodržujeme je. Vyžadujeme, aby se vedoucí pracovníci chovali příkladně, a zavazujeme se vytvářet kvalitní podmínky pro kontrolu a dodržování právních norem a předpisů.
Transparentnost
S našimi partnery udržujeme konstruktivní, transparentní a otevřený dialog založený na vzájemném respektu a profesionalitě.
Naše hodnoty
Partnerství
Naše heslo TEAMS WORK vystihuje podstatu toho, co je ve společnosti důležité: totiž práce lidí a jejich vzájemná hladká a bezproblémová spolupráce. Partnerskou spoluprací v malém i velkém, externí nebo uvnitř společnosti, popř. napříč značkami, zeměmi a organizacemi lze úspěšně dosáhnout toho, co je jednotlivcům upřeno. Jestliže spojíme naše silné stránky, naše vědomosti, nápady a zkušenosti, získáme více pro naše stakeholdery. Základním pilířem partnerství je navíc rovnoprávnost a mezi jeho základní rysy patří poctivost, slušnost a respekt. Aby byla partnerská spolupráce úspěšná, klademe velký důraz na vztahy: při dialogu se současnými nebo budoucími zákazníky aktivně nasloucháme, abychom byli schopni naplnit při realizaci projektů jejich očekávání.
Důvěra
Stejně jako u partnerství je i v případě důvěry nutným předpokladem respekt a poctivost – kromě toho je ale ještě navíc třeba transparentnost a odpovědnost každého jednotlivce. Důvěra je pro nás důležitá ve všech oblastech: vysoká míra vlastní odpovědnosti každého zaměstnance tak představuje jeden z našich podstatných principů řízení. A stejně jako budujeme trvalé obchodní vztahy, probíhá naše spolupráce s vybranými a osvědčenými subdodavateli, se kterými nás pojí spolupráce založená na vzájemné důvěře.
Solidarita
Být solidární znamená poskytovat si vzájemnou podporu. Proto je důležité, abychom v případě úspěchu měli na zřeteli nejen vlastní prospěch a naopak, abychom se v případě neúspěchu nezříkali odpovědnosti. Smysl pro soudržnost je vyžadován také při reakcích na úspěchy - a zejména neúspěchy - druhých.
Inovativní duch
Flexibilita, jež nám umožňuje se rychle přizpůsobit v případě náhlých změn situace na trhu, je dána jednak naší kapitálovou sílou, jednak naším inovativním duchem: inovace jsou klíčem ke zvládnutí budoucích výzev. Proto klademe důraz na nepřetržitý další vývoj našich procesů, systémů, produktů a vlastního know-how.
Aktivní účast
Coby poskytovatel komplexních služeb v oblasti vývoje a výroby lepidel navrhujeme v souladu s podmínkami výběrového řízení aktivně řešení, díky kterým jsme schopni optimalizovat pro naše klienty kvalitu a náklady. Oceňujeme proaktivní přístup a přispění každého jednotlivce k úspěchu naší společnosti.
Skromnost
Vlastní nároky – hmotné i nehmotné, individuální i nároky společnosti jako celku – se musí vždy pohybovat v přiměřených mezích. Měli bychom mít stále na paměti, že náš úspěch závisí na důvěře našich stakeholderů, zejména zákazníků, a že o získání této důvěry musíme znovu a znovu usilovat. Naše úvahy a jednání, plány a realizace se proto odvíjejí od požadavků a očekávání našich stakeholderů.
Udržitelnost
Výroba a vývoj utváří významnou měrou náš životní prostor. Její působení na životní prostředí a člověka je rozmanité a dlouhodobé. Toto vědomí nás proto zavazuje každý den k aktivnímu jednání: vyvíjíme řešení, inteligentní technologie a vytváříme propojení mezi všemi zúčastněnými subjekty podílejícími se na výrobě našich produktů. Společně neseme odpovědnost. Společným silami toho hodně dosáhneme. Tak můžeme zajistit pro budoucí generace kvalitní prostředí pro život.
Respekt
Respekt, tedy úcta k oprávněným požadavkům a potřebám druhých, je sice ve vztahu mezi zhotoviteli a zákazníky, zaměstnanci a nadřízenými samozřejmostí, avšak pouhé respektující chování nestačí. Respekt musí vždy doprovázet slušnost a férový přístup. Proto ho očekáváme na obou stranách – tedy i od nadřízených vůči jejich zaměstnancům a mezi oběma pohlavími. Podporujeme rovnost šancí a prostředí, které je založeno na slušném jednání a v němž nemá jakákoliv forma obtěžování místo, a klademe velký důraz na ochranu životního prostředí, bezpečnost práce a ochranu zdraví při práci, a to nejen v naší společnosti a ve vztahu k našim zaměstnancům, nýbrž také u našich partnerů.
Spolehlivost
Je naprosto nezbytné, aby se všichni lidé v společnosti i mimo společnost mohli na sebe navzájem spolehnout: každá zakázka je jedinečná a klade individuální požadavky na rozpočet, vývoj, realizaci a výrobu. Jelikož je naší devizou disciplinovaná práce, mohou se naši zákazníci například spolehnout, že komplexní výrobní dokumentace budou zhotoveny ve sjednané kvalitě, v termínu a ve stanoveném nákladovém limitu. Pouze vysoký etický standard je zárukou trvalých partnerských vztahů založených na spolehlivosti. Jakékoliv korupční praktiky jsou pro nás nepřijatelné.
ZÁSADY
Účel a rozsah platnosti
Code of Conduct je přehledným shrnutím společných principů společnosti NEXO HB, je určen pro management i naše zaměstnance. Náš Code of Conduct má zabránit nečestnému jednání a podpořit hodnoty a principy, které jsou uvedeny v následujících kapitolách.
Ačkoliv nejsou směrnice, pokyny, instrukce a příručky společnosti NEXO HB součástí kodexu Code of Conduct, vycházejí z hodnot a zásad obsažených v tomto dokumentu.
Od členů vedení, vedoucích pracovníků i od všech zaměstnanců se očekává, že budou respektovat tyto hodnoty a zásady.
Všeobecné zásady
Právo a standardy chování
Společnost NEXO HB dodržuje platné právní předpisy a další základní pravidla, jak legislativy ČR, tak i evropské případně zemí kde společnost dodává své produkty, a plně se zavazuje dodržovat deset principů iniciativy Global Compact OSN.
Kromě toho společnost NEXO HB podporuje šíření zásad obsažených v kodexu chování vydaného Mezinárodní obchodní komorou pod názvem „ICC Rules of Conduct and Recommendations for Combating Extortion and Bribery“ a „Boj proti korupci – code of conduct ICC pro hospodářství“ v platném znění.
Zásady podnikání
Abychom mohli dostát své odpovědnosti, je naším cílem vytvářet v podnikání zisk, zachovat si silnou finanční základnu a udržovat naše rizika na přiměřené úrovni. Zisk však nesmí být nikdy dosažen za cenu porušení legislativy nebo standardů chování.
Odpovědnost
Naše odpovědnost se týká následujících oblastí a sleduje tyto cíle:
- Odpovědnost vůči zákazníkům: Naše aktivity jsou zaměřeny na splnění oprávněných požadavků a očekávání zákazníků. Abychom dokázali naplnit požadavky trhu, musíme našim zákazníkům vycházet vstříc, být vysoce profesionální, nebát se inovací a zachovávat konkurenceschopné ceny. Svým zákazníkům předáváme informace i zkušenosti otevřeně a zaručujeme jim potřebnou míru diskrétnosti a mlčenlivosti.
- Odpovědnost vůči pracovníkům: Při plnění cílů našeho podniku se opíráme o pracovitost a odbornou způsobilost našich pracovníků. Podporujeme jejich osobní rozvoj nabídkou vzdělávání a dalšího vzdělávání, zajišťujeme jejich informovanost a vhodné pracovní podmínky. Jednotliví pracovníci se aktivně informují sami. Jejich vlastní cíle a cíle podniku musí být v souladu, zájmy podniku pro ně musí být na prvním místě.
- Odpovědnost vůči majiteli: S penězi majitele zacházíme odpovědně a usilujeme o zajištění stálých výnosů. Provádíme transparentní informační politiku a usilujeme o kvalitní a odpovědné řízení podniku.
- Odpovědnost vůči dodavatelům a subdodavatelům: Při zajišťování kvality a rentability naší práce vycházíme také ze zkušeností a kapacit cíleně vybraných dodavatelů a jejich zaměstnanců.
- Odpovědnost vůči dozorčím a vládním orgánům: Striktně dodržujeme platné zákony, předpisy, směrnice, standardy a zvyklosti zemí, ve kterých působíme.
- Odpovědnost vůči obchodním partnerům: Náš podnik přesvědčí svými cenami, službami, a kvalitou nabízených produktů i služeb. Se všemi našimi obchodními partnery jednáme čestně. Všichni pracovníci jsou povinni jednat při uzavírání smluv, tvorbě cen a fakturaci poctivě a transparentně. Všichni pracovníci jednají ve všech fázích zadané zakázky poctivě a otevřeně a dbají na to, aby přislíbené záruky byly spolehlivě dodrženy.
- Odpovědnost vůči médiím: Uznáváme funkci médií, vedeme dialog s novináři a podporujeme je při jejich úkolu objektivně informovat o naší společnosti.
- Odpovědnost vůči společnosti: Respektujeme lidská práva a podporujeme veřejně prospěšné aktivity. Řídíme se platným právem a podporujeme poctivou konkurenci. Jsme si vědomi své odpovědnosti vůči životnímu prostředí. Při realizaci našich dodávek usilujeme o šetrné zacházení s energiemi a surovinami a o snížení emisí a odpadů.
Důvěrné zacházení s informacemi
O podnikových a obchodních tajemstvích musí být zachována nezbytná mlčenlivost. Výše uvedená zásada platí i pro ostatní informace, na jejichž utajení má zájem SMR PLUS, její smluvní partneři a zákazníci. Takové informace nesmí být poskytnuty nepovolaným osobám bez souhlasu osoby, která je oprávněna rozhodnout o zrušení mlčenlivosti. Tato povinnost trvá i po skončení pracovního poměru nebo jiného smluvního vztahu.
Trvale udržitelný rozvoj
Při našich obchodních rozhodnutích a při hospodaření s našimi zdroji máme vždy na paměti ochranu životního prostředí, neplýtvání zdroji a sociální otázky.
Společenské a sociální závazky
Vítáme, když se naši pracovníci společensky angažují, pokud je to vhodné. Podporujeme vybrané humanitární, společenské, obecně prospěšné, vzdělávací nebo kulturní organizace a instituce.
Vedení společnosti jako vzor
Vedení společnosti musí jít ostatním příkladem. Chování vedení společnosti a vedoucích pracovníků musí být bezvadné. Bezvadné chování na pracovišti znamená zejména čestnost a poctivost při jednání s pracovníky, se zákazníky, dodavateli, konkurencí, úřady a veřejností. Integrita a dobré jméno firmy mají prvořadý význam pro náš úspěch.
Principy personální politiky
Způsobilost a kompetentnost našich pracovníků
Pro dosažení cílů naší společnosti je důležitá odborná způsobilost a kompetentnost našich pracovníků. Proto podporujeme a řídíme osobní a odborný rozvoj našich pracovníků pravidelnými pohovory a otevřenou komunikací a zajišťujeme přiměřenou informovanost zaměstnanců a vhodné pracovní podmínky, společnost zajišťuje bezpečné a zdravé pracovní prostředí, včetně zajištění pitné vody, odpočinkové místnosti, odpovídajícího bezpečnostního vybavení a zařízení. Naším hlavním zájmem je samozřejmě bezpečnost a zdraví našich pracovníků.
Vztah mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem je založený na těchto pilířích:
- Společné vědomí, že dodržování etických a právních standardů v obchodním styku je v zájmu podniku i jeho zaměstnanců;
- Vytvoření takového prostředí, které je atraktivní pro kvalifikované pracovníky, podporuje je;
- Rovnost příležitostí bez ohledu na rasu, národnost, pohlaví, sexuální orientaci, vyznání, původu, snížené pracovní schopnosti, věku, společenského postavení, politické příslušnosti nebo přesvědčení;
- Pracovní prostředí bez diskriminace, obtěžování , psychického a fyzického nátlaku a slovního napadání pracovníků nebo represí;
- Důrazně odsuzujeme nucenou práci, práci dětí a všechny praktiky, které vykořisťují lidi nebo je vystavují nebezpečným podmínkám;
- Politika „otevřených dveří“, která všem pracovníkům umožňuje přístup k vedoucím pracovníkům;
- Podniková kultura s motivujícím a konkurenceschopným systémem odměňování a pravidelným spravedlivým a objektivním hodnocením pracovníků, při kterém se přihlíží k individuálnímu přínosu pracovníka při plnění cílů podniku, jeho práci v týmu a jeho dodržování hodnot a zásad kodexu Code of Conduct. Vyplacená odměna za práci musí splňovat zákonné požadavky a předpisy.
V rámci dalšího vzdělávání ve společnosti NEXO HB se v úzké spolupráci s interními a externími odborníky organizují školicí akce odpovídající potřebám firmy, aby i v budoucnosti byla všem pracovníkům poskytována co nejlepší podpora při plnění jejich úkolů a bylo jim předáno odborné a metodické know-how. Rozsáhlá nabídka školení zaměřená na určité cílové skupiny zahrnuje základní, odborná a metodická školení.
Respekt a upřímnost vůči vedoucím pracovníkům, kolegům a zaměstnancům
Kvalita spolupráce mezi vedoucími pracovníky, kolegy a zaměstnanci má zásadní význam pro úspěšné fungování podniku. Bezúhonnost při vzájemném jednání, respekt a otevřenost vůči každému a slušné a čestné jednání při vzájemné komunikaci zajišťuje kvalitu podnikové kultury a rozhodujícím způsobem ovlivňuje i prezentování společnosti na veřejnosti. Uvedené způsoby chování, které jsou garantovány vhodnými institucionálními opatřeními, zakládají vzájemnou důvěru. Proto se zavazujeme, že budeme případné neshody řešit věcně, s respektem vůči zúčastněným osobám a v souladu se základními hodnotami a vizemi naší společnosti.
Sociální odpovědnost za naše pracovníky
Společnost NEXO HB podporuje a napomáhá svým zaměstnancům při řešení jejich obtížných životních situací se snahou zmírnění sociálních dopadů, zejména po pracovních úrazech a úrazech ve volném čase, při dlouhodobých onemocněních, úmrtí, katastrofách a ztrátě pracovního místa.
Odpovědnost vedení společnosti a jejích zaměstnanců
Každý člen vedení společnosti, každý vedoucí pracovník a každý zaměstnanec je odpovědný za dodržování níže uvedených zásad:
- dodržování zákonů, směrnic a předpisů, interních směrnic společnosti NEXO HB, včetně hodnot a zásad kodexu Code of Conduct;
- znalost a svědomité dodržování směrnic, příruček a běžných obchodních zvyklostí na svěřeném úseku;
- pokládání dotazů a zasáhnutí v případě porušení standardů chování;
- zapojení do týmové práce a podle svých nejlepších schopností přispívat k dosažení společných cílů;
- pomoc při vytváření pracovní atmosféry založené na důvěře, profesionalitě, vysokém pracovním nasazení, respektu a sebeúctě;
- jednání v dobré víře a loajálně, podle zásad odpovědnosti, s vynaložením řádné péče a odbornosti, bez zkreslování skutečností;
- objektivní jednání při zachování osobního úsudku;
- ochrana majetku a zdrojů společnosti NEXO HB a podpora jejich efektivního využívání, přijímání vhodných organizačních opatření, včetně kontroly jejich dodržování. Přijatá opatření nesmí zakládat odpovědnost společnosti NEXO HB
- čestné a etické jednání, mimo jiné při skutečném nebo možném konfliktu zájmů;
- čestné jednání se zákazníky, dodavateli, konkurenty a ostatními spolupracovníky a nikdy nemít prospěch na úkor druhé osoby z jednání, které by bylo v rozporu se zákonem nebo tímto kodexem Code of Conduct vůči někomu jinému;
- ohlášení případů porušení zákona nebo směrnic a postupů stanovených společností NEXO HB, aby se takové záležitosti daly odpovídajícím způsobem řešit;
- pravidelná účast na školeních, která společnost NEXO HB nabízí;
- prokázání kompetence vedoucího pracovníka, a to jednoznačnou orientací na zákazníka, osobním příkladem, spolehlivostí a dodržováním slibů, přiměřenou kontrolou podřízených pracovníků, kontrolou dodržování právních norem a předpisů a zajištěním takových pracovních podmínek, které pracovníkům umožní odvádět co nejlepší práci.
Konkrétní zásady jednání v podstatných záležitostech obchodní politiky
Dodržování právních norem a předpisů
Od všech členů vedení společnosti, vedoucích pracovníků, zaměstnanců a obchodních partnerů požadujeme, aby při všech obchodních rozhodnutích a úkonech dodržovali platné zákony a ostatní závazné předpisy, a to jak v tuzemsku, tak i v zahraničí.
Korupce a ekonomické trestné činy
Společnost NEXO HB netoleruje žádnou formu korupce. Společnost NEXO HB nenabízí ani nepřijímá žádné nepřiměřené výhody jakéhokoli druhu, a to bez ohledu na to, zda osoba nabízející nebo požadující působí ve veřejném nebo soukromém sektoru. Společnost NEXO HB také netoleruje žádné jiné trestné činy, jako je krádež, zneužití, podvod nebo zpronevěra.
Dárky a projevy pohostinnosti
Aby se předešlo jakémukoli zjevnému vlivu, zaměstnanci a všechny ostatní osoby jednající jménem společnosti NEXO HB nesmí přijímat ani poskytovat dárky, zatím co pozvání mohou poskytovat a přijímat pouze za přísných podmínek.
Dary a sponzoring
Dary a sponzoring jsou externě účinné transakce, které mohou být při nesprávném použití spojeny s rizikem korupce. Z tohoto důvodu je důležité zajistit pečlivé zacházení a transparentní jednání vztahující se na dary a sponzoring.
Legalizace výnosů z trestné činnosti
Aby se zabránilo legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu, společnost NEXO HB věnuje pozornost výběru obchodních partnerů a/nebo zajištění toho, aby byla jejich obchodní činnost v souladu se zákonnými požadavky a aby jejich finanční zdroje byly legitimního původu.
Kartelové právo a právo hospodářské soutěže
Společnost NEXO HB se zavázala ke spravedlivé a otevřené soutěži. Dohody se třetími stranami a koluzní jednání, jejichž účelem nebo důsledkem je narušení hospodářské soutěže, jakož i zneužití dominantního postavení na trhu, jsou zakázány a společnost NEXO HB je nebude tolerovat.
Konflikty zájmů
Pracovní činnosti zaměstnanců společnosti NEXO HB se orientují na zájmy společnosti. Žádáme všechny zaměstnance a vedoucí pracovníky, aby se vyhnuli situacím, kdy by jejich osobní, rodinné, politické nebo finanční zájmy mohly být v rozporu se zájmy společnosti NEXO HB.
Odmítnutí zaměstnávání ilegálních pracovníků
Dodržování všech pracovněprávních a sociálněprávních předpisů a norem je v celém našem podniku samozřejmostí a požadujeme jej i od našich obchodních partnerů. Všichni zaměstnanci jsou proto povinni vyžadovat a v rámci zákona kontrolovat dodržování této zásady u obchodních partnerů. V opačném případě nebude zakázka zadána nebo bude její zadání zrušeno.
REALIZACE
Komunikace
Zásady
Vedení společnosti musí zajistit, aby se zaměstnanci řídili příslušnými zákony a ustanoveními. O důležitých zákonných předpisech a zejména o zásadách obsažených v tomto kodexu Code of Conduct jsou všichni zaměstnanci společnosti pravidelně informováni. Dodržování uvedených zásad je striktně vyžadováno.
Kromě toho klademe velký důraz na profesionální, korektní a včasnou komunikaci s našimi partnery a zúčastněnými institucemi. Informace, které poskytujeme úřadům nebo veřejnosti, jsou ve všech důležitých aspektech úplné, pravdivé, výstižné, objektivní, aktuální a srozumitelné.
Zavazujeme se, že při implementaci uvedených zásad budeme dodržovat příslušné zákony.
Při komunikaci musí být dodrženy tyto zásady:
- Naše komunikace musí být otevřená, transparentní a proaktivní.
- Naši zaměstnanci musí být informováni dříve než naši ostatní stakeholdeři, nebo nejpozději současně s nimi.
- Máme jasně definované kontaktní osoby pro komunikaci s médii.
- Zásadně nepodáváme žádné informace o vztazích se zákazníky, záležitostech, které se týkají jednotlivých zaměstnanců, o konkurenci nebo běžných šetřeních.
- Fámy a podobné nepravdivé informace nekomentujeme.
Konkrétní způsoby sdělování obsahu kodexu Code of Conduct
Společnost NEXO HB podnikla kroky, aby zajistila informovanost všech zaměstnanců o zásadách kodexu Code of Conduct a tím podpořila i jejich dodržování v každodenní praxi.
- Code of Conduct je k dispozici všem zaměstnancům na personálním oddělení společnosti, kdykoliv k nahlédnutí či prostudování. V případě nejasností jsou zaměstnancům principy individuálně vysvětleny.
- Pracovní smlouvy jsou uzavírány na základě kodexu Code of Conduct. Každý zaměstnanec je podle pracovní smlouvy povinen se informovat o platných předpisech, o dodržování zákonů a podnikových směrnic a seznámit se s předanými dokumenty.
- Veškeré platné směrnice a předpisy mají zaměstnanci k dispozici na personálním oddělení společnosti NEXO HB.
Kontaktní osoby v systému získávání důvěrných informací od pracovníků
Provádění zásad tohoto kodexu Code of Conduct v praxi není bez podpory zaměstnanců myslitelné. Proto byly v rámci systému získávání informací od zaměstnanců jmenovány kontaktní osoby.
Na tyto osoby se mohou obracet nejen všichni zaměstnanci naší společnosti, ale také třetí osoby, jako například subdodavatelské podniky a jejich zaměstnanci.
Ombudsman je k dispozici každému zaměstnanci společnosti a pomáhá mu s pracovně-právními záležitostmi, které dosud nebyly v rámci podniku vyřešeny, dále s problémy s diskriminací, nesprávným odměňováním a sexuálním obtěžováním. Totéž platí pro otázky v záležitostech Business Compliance (korupce, kartelové právo, legalizace výnosů z trestné činnosti, dohody o konzultačních službách, prověrky obchodních partnerů, dary a sponzoring atd.).
Aktuální seznam kontaktů pro oznamovatele v rámci systému hlášení pochybení (personální struktura) je k dispozici na personálním oddělení společnosti. Kromě běžných kanálů hlášení (telefon, e-mail, fax, anonymní dopis atd.) je také možné podat jakékoli obavy/podezření na porušení (také anonymně) prostřednictvím schránky . Se všemi zprávami bude nakládáno jako s důvěrnými.
Sankce
Dojde-li k porušení podnikových etických směrnic nebo zákonných předpisů, budou provedena nezbytná organizační opatření a zahájena disciplinární a pracovněprávní řízení – od napomenutí až po propuštění. Bez ohledu na trestněprávní následky tak chceme adekvátně reagovat na protiprávní jednání a do budoucna mu předcházet.
Stálé zlepšování
I když z tohoto kodexu Code of Conduct nevyplývají žádné zákonné povinnosti či závazky pro společnost NEXO HB, ani žádné právní nároky zaměstnanců, provádíme jeho pravidelnou kontrolu a vyhodnocujeme naše jednání a zkušenosti tak, abychom mohli nadále zlepšovat zásady a hodnoty v tomto kodexu Code of Conduct zakotvené.